Placeholder Image

Buik & Orgaanfascia Release

Visceral release & manipulation

Steeds meer fysiotherapeuten en massagetherapeuten zijn bekend met het principe van myofasciale release technieken van de structuren van de wervelkolom en extremiteiten. Maar de basis van deze structuren is gelegen in de viscera (buik- & orgaanfascia). Release van deze viscerale structuren is nieuw.

Fysio Physics heeft een nieuwe hands-on methode ontwikkeld voor diagnostiek en behandeling van de viscerale fascia. Dit methodisch behandelmodel bestaat uit een overzichtelijk stappenplan. Dit is voor elke fysiotherapeut en massagetherapeut, die gewend is om hands-on te werken, snel te leren.

Waarom viscerale release?
De oorzaak van veel onbegrepen klachten waaronder chronische rugpijn, heupblokkades, benauwdheid, obstipatie, menstruatieproblemen, benauwdheid (COPD), schouder-armklachten. Verklevingen van de viscera veroorzaken torsie van organen waardoor pijn en functiestoornissen ontstaan.

Cursusinhoud
Level I: Anatomie, functie en opbouw van de viscerale fascia
Pathofysiologie (aandoeningen met mogelijke oorzaak in de viscerale fascia
Klachtenpatroon herkenning
Testen: praktijk diagnostiek & palpatie van de organen en buikfascia
Triggeren: fasciale manipulaties en release technieken van de organen en buikfascia
Tapen: fasciale tape technieken
Trainen: training bij buik
Level II: Advanced technieken en release van bloedvaten en zenuwen in de buikholte
Aantal contacturen
12 uur

Didactische werkwijze
Online theorie, praktijk

Afsluiting
Na 100% deelname ontvangt cursist het certificaat van deelname.

Accreditatie
Er is geen accreditatie voor deze cursus.

Na registratie op onze FP Academy ontvang je een autorisatiemail. Heb je deze niet ontvangen, check dan even je spam of ongewenste post. Voeg het e-mailadres [email protected] toe aan je lijst met contactpersonen. Is je mail na 15 minuten nog niet binnen, neem dan contact met ons op via [email protected].